Posting a new Topic:
You can post a new question from the country page to which the question is relevant to, or at the bottom right hand of this page.

You don't need to register
to post a new question or answer excisting ones
Please don't spam this forum with your new surf camp / charter / villa / surf school. Go to SurferDream.com and list your business there for free.

The GlobalSurfers forum has been the leading surf travel resource for over 17 years, so keep it friendly and relevant. Happy posting!

Author
Topic: IS THERE BIG SURF IN THE UK
Views: 20471 Replies: 65
Topic: IS THERE BIG SURF IN THE UK
Views: 20471 Replies: 65

By:

grom girl

Posted in

England England

 

 

RE: IS THERE BIG SURF IN THE UK

hey SI you said brighton gets really good ?did you mean big or what ?i live here its gets goods waves but nothing like 15 foot and you wont need a jet ski thats for sure
like james said not hear to argue just wondering what you meant
   emily

By:

k

RE: IS THERE BIG SURF IN THE UK

thats great people are here not to argue..... yeah right..I think i would prefer surfing in scotland than brighton any day! haha aye bring you pwc! that was a joke by the way(to previous post)

By:

grom girl

RE: IS THERE BIG SURF IN THE UK

a joke to the whole won't need a jet ski? dont worry i would prefere scotland to brighton aswell but unfortuantly untill i can drive a car to get father than witterings or brighton i dont have a choice ! so right now im basically screwed for really good surfing and i love it sooo much ! great isnt it !

By:

james

RE: IS THERE BIG SURF IN THE UK

Hi,
Brighton has some wave if you surf there at least you can do a bit of surfing and when you get the chance to get into bigger waves you can really get into them.

Also, its got sea so you can get really good at paddling which will get you fit for bigger waves when you get the chance to go other places.

Scotland is good but can be annoying with winds, cold etc.
Im itching to get down to Portugal this winter for warmer weather so the grass is always greener.

Jam.

By:

grom girl

RE: IS THERE BIG SURF IN THE UK

hey brighton can get good waves but its still a good 1 and half away from me and seeings im 14 cant drive im kinda screwed ! NO-ONE round here seems to understand how much i love surfing ! and how much im dying to go !ah well! the grass is never green where i am !



By:

grom girl

RE: IS THERE BIG SURF IN THE UK

and my parents deffinatly wont drive an hour a half for me to paddle lol ! altho i guess i could get the train ?do you no how long the journey is on train?

By:

DB

RE: IS THERE BIG SURF IN THE UK

Where are you traveling from?

By:

yeah

RE: IS THERE BIG SURF IN THE UK

in response to your question no there isnt big surf in the uk ,as for brighton having waves!! yeah keep dreaming,  try france or spain protugal they all have good waves and gets big in france beaches england has shit surf and its small

By:

grom girl

RE: IS THERE BIG SURF IN THE UK

it depends either wocester !but im moving to barnham soon !so traveling from chichester i guess

By:

yeah

RE: IS THERE BIG SURF IN THE UK

is that your proof that theres big surf?? a 23 second period is ok but still not great and a 18ft buoy reading reads as a 9 foot face which isnt a big wave, but you are from england so i guess this swell is a big deal, also 13ft and 8 seconds equal puss.


Or view more England surf / travel topics here
Looking for surf spots in England ?

surf atlas


postReply

 

postReply